Kompozycja

Należałem kiedyś
do ogrodów wysokich
z wejściem etruskim
i smukłym

Kobiety tam były leniwe
jak rzeki
a w palcach miały miękkość
perskich dywanów

Do wodopoju szło się prosto
albo na grzbietach lwic
a niedosyt znało tylko źródło
i naczynia u katechumenów
owoce i niebo
dojrzewały nisko
że nie trzeba było stawać na palcach
żeby ich dosięgnąć

Nocą grałem w domino z gwiazdami
o zachowanie czystości
lub o młodego lisa

Niekiedy przegrywałem wspaniałomyślnie

 

E.D.

Majne |Komentiren:
P.S.
Słusznie podmiot liryczny zauważa : Naczynia u katechumenów zawsze są nienasycone.
Gdyby ludzie byli szczęśliwi , religia byłaby niepotrzebna, a większość księży mogła by w końcu legalnie ściągać samochody z zachodu.

P.S.
„Niekiedy przegrywałem wspaniałomyślnie”- ja też tak chcę uważać.

4 responses to “Kompozycja

  1. niezłe, mocne, piękne, głębokie.

  2. Panie Stefanie, żesz to genialne było po prostu. Niech Cię prowadzi to co Cię ma prowadzić a nie to, co tylko zwodzi. Pozdrawia skromny rymokleta częstochowski. Bądź mądrzejszy od reszty i od wczoraj.

Skomentuj

